Znów problemy z ePŁATNIK. Przeciążone serwery i dokumenty ZUS po terminie
W poniedziałek 15 lutego wielu przedsiębiorców nie mogło przesłać dokumentów rozliczeniowych do ZUS za pośrednictwem aplikacji ePŁATNIK. ZUS odstąpi od kary za przekazanie ich w dniach późniejszych, jeśli zapłaciłeś składki w terminie.

Źródło: FORUM
Jak wyjaśnia Zakład Ubezpieczeń Społecznych w dniu 15 lutego występowały czasowe problemy z wysyłaniem dokumentów rozliczeniowych za pośrednictwem Programu Płatnik. Powodem tych utrudnień było zbyt „duże obciążenie infrastruktury”.
W związku z tym faktem ZUS odstąpi od ukarania „spóźnialskich”, którym nie udało się do końca dnia złożyć dokumentów za pośrednictwem Programu Płatnik. Jak czytamy w komunikacie „złożenie deklaracji rozliczeniowych po tym dniu nie spowoduje konsekwencji wynikających ze złożenia dokumentów po terminie, pod warunkiem terminowego opłacenia składek należnych za styczeń 2016 r. „
Wspomnieć należy, że dzień później, czyli we wtorek 16 lutego br. płatnicy mogli trafić na czasowe ograniczenia w dostępności Portalu PUE (pue.zus.pl). Jak informuje ZUS, spowodowane to było „przyczynami technicznymi”.
To już kolejny raz
To kolejna taka sytuacja, gdy płatnicy ZUS nie mogą przekazać dokumentów drogą elektroniczną, zwłaszcza w ostatnim dniu okresu rozliczeniowego. W grudniu 2015 roku, gdy przedsiębiorcy rozliczali się za listopad, był problem z błędnym wystawieniem certyfikatu przez Krajową Izbę Rozliczeniową. Wcześniej w sierpniu 2015 roku kłopoty z przekazaniem online dokumentów do ZUS spowodował ePUAP.
Katarzyna Sudaj, VAT.pl
