25.05 Nowy wzór karty wypadków
7 maja zmianie uległ wzór karty wypadków w drodze do pracy lub z pracy. Od tego dnia wypełnia się już nowy druk tego dokumentu.
Nowy wzór karty wypadków wprowadziło rozporządzenie Ministra Pracy I Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad oraz trybu uznawania zdarzenia za wypadek w drodze do pracy lub z pracy, sposobu jego dokumentowania, wzoru karty wypadku w drodze do pracy lub z pracy oraz terminu jej sporządzania (Dz.U. 2012 poz. 482).
Wprowadzenie zmian w karcie wypadków wymusiła niedawna nowelizacja ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników, która znosła obowiązek posługiwania się numerem identyfikacyjnym NIP przez osoby fizyczne nieprowadzące działalności.
Nowa karta wypadków nie zawiera już obowiązkowego we wcześniejszym wzorze pola NIP osoby poszkodowanej a także wprowadza konieczność stawiania pieczątki przez podmiot sporządzający kartę wypadku – jeżeli takową pieczątkę posiada.
Iwona Karkus
VAT.pl

