Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest coraz lepiej oceniany przez swoich klientów. Zadowolenie z jakości obsługi w ZUS jest większe niż w innych urzędach, Zakładowi dorównują tylko urzędy samorządowe. Takie wnioski płyną z drugiej fali badań przeprowadzonych przez pracownię Millward Brown SMG/KRC, a współfinansowanych przez Unię Europejską.
Na prośbę ankietera: „proszę powiedzieć, jaką ma Pani/Pan ogólną opinię na temat jakości obsługi klienta w ZUS” 19 % uczestników badania wystawiło Zakładowi ocenę bardzo dobrą, a 41% dobrą. ZUS na tle innych urzędów zbiera najwięcej ocen pozytywnych (łącznie 60%) i co nie mniej ważne – ma stosunkowo niewiele ocen negatywnych.
Najlepiej oceniają ZUS świadczeniobiorcy (emeryci, renciści), zaś opinia płatników składek (przedsiębiorców) zdecydowanie wzrosła w porównaniu do poprzedniego badania. Co ciekawe, najmniej korzystną opinię na temat pracy ZUS (choć i to się zmienia na plus, jeśli porównać wyniki badań za drugi kwartał 2011 r z tymi za ostatni kwartał 2010 r.) mają ubezpieczeni. W drugim badaniu potwierdziła się zauważona już wcześniej prawidłowość, że im mniej kontaktów z Zakładem, tym mniej korzystna opinia o nim. – Ubezpieczeni, a więc osoby pracujące, nie pobierające świadczeń w ZUS, nie odprowadzające same za siebie składek, słowem – nie bywające w Zakładzie bardzo często czerpią wiedzę o nim z przekazów medialnych, a te, niestety operują krzywdzącymi stereotypami. Chcemy to zmienić – już w przyszłym roku ruszamy z Nowym Portalem Informacyjnym, w ramach którego ubezpieczeni będą mogli w dowolnym momencie sprawdzić stan swojego konta emerytalnego w ZUS, łatwo policzyć hipotetyczną emeryturę. Myślę, że to przekona naszych klientów, że ZUS to przyjazny i nowoczesny urząd – komentuje Jacek Dziekan, p.o. rzecznika prasowego ZUS.
Badania wykonano metodami CAPI (pogłębiony wywiad bezpośredni) na próbie 3300 osób oraz CATI (wywiad telefoniczny) na próbie 10 000 osób.
Źródlo: Rzecznik Prasowy ZUS


