Skip to content

ZUS tworzy nowe udogodnienia dla przedsiębiorców

20.10 ZUS tworzy nowe udogodnienia dla przedsiębiorców

Tworzenie dodatkowych udogodnień dla przedsiębiorców, a także wzrost satysfakcji klientów to tylko nieliczne cele strategiczne, jakie stawia sobie ZUS na lata 2010-2012.

W oficjalnym blogu Rzecznika ZUS można przeczytać, że „na potrzeby pełnej realizacji strategii, w Zakładzie wprowadzony został specjalny system oceny pracy oddziałów – jednostki ZUS oceniane są przez pryzmat ich sprawności, jakości i efektywności finansowej”.

Za priorytety ZUS przyjmuje poprawę jakości działania, a także pełną elektronizację kontaktu klienta z Zakładem. Wszyscy pamiętamy rok 2007, kiedy to Zakład wyszedł naprzeciw prośbom przedsiębiorców i udostępnił im Elektroniczny Urząd Podawczy. Obecnie rozbudowa EUP i tworzenie obszernej platformy Usług Elektronicznych (PUE) znajduje się w fazie realizacji.

ZUS zapewnia, że niebawem zostanie uruchomiony nowy interaktywny portal informacyjny pełniący funkcję „całodobowego urzędu”, a także obszernej bazy danych. Co więcej, system zarządzania ruchem na salach obsługi klienta oraz „urzędomaty” dostępne w portalu pozwolą na skrócenie czasu oczekiwania w kolejkach i jeszcze większe zaoszczędzenie czasu klientów.

Iwona Karkus 
PIT.pl

Uwaga ! Komentuje redaktor Bankier.pl, Łukasz Piechowiak:

Wzrost satysfakcji klientów poprzez poprawę jakości obsługi, to przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy. Zakład Ubezpieczeń Społecznych to instytucja, która nie należy do najbardziej lubianych, dlatego wszystkie działania na rzecz poprawy obsługi są bardzo potrzebne. Z tego względu należy odróżnić działania na rzecz poprawy obsługi od sensu jej istnienia. Nad tymi pierwszymi, Zakład pracuje już od dawna, na drugie niestety nie ma wpływu, ponieważ musi działać w oparciu o obowiązujące w Polsce prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *