AAA_kosz

    Jak uzyskać bon turystyczny? Aktywuj go w PUE

    Osoby zainteresowane skorzystaniem z bonu turystycznego powinny założyć konto w platformie usług elektronicznych PUE. Aktywowanie bonu możliwe jest bowiem wyłącznie po zalogowaniu do serwisu. Po aktywacji bon zostanie wysłany SMS-em lub e-mailem.

    Prezydencka ustawa o bonie turystycznym przyjęta w środę przez Sejm trafiła do podpisu prezydenta. Zakłada ona udzielenie dodatku do wyjazdu turystycznego w postaci bonu o wysokości 500 zł na każde dziecko do lat 18. Wszystko to niezależnie od dochodu. Sprawdź, jak pobrać bon turystyczny.

    Co zrobić, by otrzymać bon turystyczny?

    Rodziny chcące skorzystać z bonu turystycznego będą mogły to zrobić wyłącznie w formie elektronicznej, za pośrednictwem platformy PUE. Aby aktywować bon należy założyć konto w platformie, a następnie dokonać jego aktywacji.

    Jak twierdzi prezes ZUS Gertruda Uścińska – po aktywacji bonu zostanie on wysłany do rodziny SMS-em lub e-mailem. 

    Jak założyć konto w PUE?

    Założyć konto w Platformie Usług Elektronicznych (PUE) można zrobić w kilku prostych krokach:

    1. Wejść na stronę ZUS.pl i kliknąć w ,,Zarejestruj w PUE”,

    2. Z dostępnych sposobów rejestracji wybrać opcję ,,< Dla Ciebie",

    3. Rejestracja profilu może odbyć się na trzy sposoby:
    - poprzez profil zaufany,
    - poprzez kwalifikowany podpis elektroniczny,
    - poprzez Twoją Bankowość Elektroniczną.

    Jeżeli nie masz profilu zaufanego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego oraz nie dysponujesz bankowością elektroniczną wybierz żółty przycisk ,,Do rejestracji”, a następnie wypełnij formularza. W przypadku tego typu rejestracji konieczna będzie wizyta w ZUS, w celu potwierdzenia swojej tożsamości. Tożsamość należy potwierdzić nie później niż w terminie 7 dni od dnia dokonania rejestracji.

    Rejestracja za pomocą Twojej Bankowości Elektronicznej

    Aby uniknąć konieczności odbywania wizyty w placówce ZUS zachęcamy do rejestracji za pośrednictwem Twojej Bankowości Elektronicznej. Aby to zrobić, przy wyborze sposobu rejestracji należy wybrać opcję ,,Twoja Bankowość Elektroniczna”, a następnie wybrać ikonę obsługującego Cię banku. Po przekierowaniu na stronę bankowości elektronicznej, należy zalogować się w taki sam sposób, jak do swojego konta w banku. Po zalogowaniu i potwierdzeniu danych system automatycznie przekieruje Cię do platformy PUE.

    Zalogować się do platformy PUE możesz również bezpośrednio z Twojej bankowości elektronicznej, klikając w odpowiednią ikonę na stronie swojego banku.


    Źródło: ZUS.pl

    Rejestracja za pomocą profilu zaufanego

    Opcja rejestracji za pomocą profilu zaufanego skierowana jest w szczególności do osób posiadający profil zaufany. Po wybraniu przycisku ,,PROFIL ZAUFANY/LOGIN.GOV.PL” zostaniesz przekierowany na stronę login.gov.pl. Uwaga! Osoby posiadające dowód osobisty z warstwą elektroniczną, czyli tzw. e-dowód mogą również zalogować się do PUE ZUS, bez konieczności dodatkowego potwierdzania tożsamości. Dzięki e-dowodowi osobistemu można sprawnie logować się do portali administracji publicznej oraz elektronicznie podpisywać dokumenty.


    Źródło: ZUS.pl

    Rejestracja za pomocą Kwalifikowanego Podpisu Elektronicznego

    Jeżeli posiadasz Kwalifikowany Podpis Elektroniczny możesz wybrać również ten sposób rejestracji do PUE. Po wybraniu tej opcji zostaniesz przekierowany na stronę rejestracji, za pośrednictwem kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Zgodnie z instrukcją należy umieścić kartę w czytniku kart kryptograficznych, a następnie nacisnąć przycisk ,,Podpisz oświadczenie”.


    Źródło: ZUS.pl

    Po prawidłowym wypełnieniu formularza rejestracyjnego Zakład Ubezpieczeń Społecznych wyświetla okno z informacją o pomyślnej rejestracji profilu. Wiadomość z loginem zostaje wysłana również na podany w formularzu adres e-mail.

    /na podstawie ZUS.pl